• Contact
    0162312261
  • Wij zijn open
    Ma t/m Vr : 8:00 - 18:00
Menu

BLOG

10 jaar Bart Verweij

12 september 2019: een doodgewone werkdag voor onzen Bart. Hij begint de dag met een ‘bakske koffie’ en gaat vervolgens aan het sleutelen. Niet veel later komt Geert hem tegemoet lopen om hem de hand te schudden en een cadeau – een bluetooth speaker – te overhandigen. ‘’Proficiat met je 10- jarig jubileum jongen’’, klinkt het. Bart schiet volop in de lach: ‘’Is dat vandaag? Ik had er helemaal geen erg in!’’

We gaan een stukje terug in de tijd. Het is de nazomer van 2009 wanneer Bart Verweij bij de garage van Jan Matejczyk aanklopt. Bart gaat de opleiding 2e autotechnicus volgen op het Radius College in Breda en zoekt een adres waar hij werk en studie kan combineren (BBL). ‘’Ons mam raadde mij aan eens bij Jan te gaan kijken. Zij kende hem via mijn oom, hij heeft hier namelijk vroeger ook gewerkt als monteur’’, aldus Bart. De 19-jarige autotechnicus in spé kan al snel beginnen en zijn eerste taak is gelijk een sprong in het diepe: het herstellen van een versnellingsbak. ‘’Daar was ik wel even mee bezig! Ik deed er bijna 2 keer zo lang over als nu’’, lacht hij. In 2011 rondt Bart zijn studie af en hij besluit er nog één achteraan te volgen. Ook deze studie haalt hij binnen 2 jaar: in 2013 neemt hij trots zijn diploma in ontvangst en mag hij zich officieel 1e autotechnicus noemen.

Een pompstation met analoge bonnetjes

Niet alleen het cv van Bart is er sinds 2009 op vooruit gegaan – ook op de werkvloer is er het één en ander veranderd. Het bedrijf is inmiddels sterk gemoderniseerd en uitgerust met nieuwe apparatuur, zoals een aircostation en uitleessoftware. Bart geeft aan blij te zijn met de vernieuwingen: ‘’Ik heb de afgelopen 10 jaar leren werken met allerlei soorten gereedschap. Goed gereedschap maakt het werken nu eenmaal eenvoudiger’’, vertelt hij. Volgens onze jubilaris zijn er ook zaken waar juist geen verandering in moet komen. ‘’Toen ik hier kwam werken stond er op straat vóór de showroom nog een ouderwets pompstation. Jan en ik hielpen de klanten met tanken en schreven geheel handmatig tankbonnetjes uit. Dat pompstation is er helaas niet meer, maar de persoonlijke aandacht voor de klant nog wel. En dat is iets wat blijft, daar ben ik van overtuigd.’’

‘’Sommige klanten willen het liefst door Bart geholpen worden’’ – Geert Beekers, eigenaar

Op naar het volgende jubileum

‘’Ik kijk terug op 10 fijne, leerzame jaren’’, zegt Bart. ‘’Matejczyk is een bedrijf met een no-nonsens mentaliteit en ik ga iedere dag met plezier naar mijn werk. De directe, open communicatie is iets wat je niet overal terugziet.’’ Eigenaar Geert Beekers is blij met de lovende woorden en koestert de instelling van zijn werknemer. ‘’Bart is enorm graag gezien bij klanten, sommigen willen zelfs het liefst door hem geholpen worden. Als het aan mij ligt, plakt hij er nog minimaal 10 jaar achteraan.’’ Ineens begint Geert te grinniken. ‘’Ik heb echter geen idee wat voor cadeau ik hem dan moet geven. Maar goed, gelukkig heb ik nog 10 jaar om daarover na te denken’’, lacht hij.